Gluten-Free programının temel amaçları şu şekilde sıralanabilir:
Tüketicilere net ve güvenli bilgiler vermek ve güvenli glutensiz
ürün seçimleri yapmalarında yardımcı olmak
Glutensiz ürünlere erişim kolaylığı sağlamak
Mevcut glutensiz ürünlerin kapsamını genişletmek
Tıp doktorları ve pratisyenleri arasında farkındalık yaratmak
Glutensiz ürünler arayan tüketiciler tarafından güvenilebilir
olmak
Dünyada glutensiz gıda konusunda ilk adımlar, 2005 yılıda
Gluten-Free Certification Organization (GFCO, Glutensiz Ürün Belgelendirme
Kuruluşu) tarafından atılmıştır. Bu kuruluş tarafından tasarlanan standartlar
bugün, dünyadaki belgelendirme kuruluşları tarafından kullanılmaktadır.
Bu standart, glutensiz gıda maddelerine yönelik yasal
düzenlemelere ve uluslararası gıda kodeksine uygun üretim yapmak zorunda olan
bütün üretici firmalar, perakendeci firmalar, gıda hizmet sağlayıcıları ve
çiftçiler için geliştirilmiştir. Ayrıca bu standart, HACCP Tehlike Analizi ve
Kritik Kontrol Noktaları Sistemi standardı ilkelerine dayanmaktadır.
Gluten-Free
Belgesi İşletmelere Ne Fayda Sağlar?
Bugün ABD’de 100
milyondan fazla insan, glutensiz ürünler satın almaktadır. Gıda firmaları
Gluten-Free Belgesi alarak, tüketiciler için güvenli ve güvenilir glutensiz
ürünler üretme konusunda taahhütlerini beyan etmiş olmaktadır.
Gluten-Free Belgesi,
bugün oldukça karmaşık ve yanlış anlaşılmalara neden olan belgelendirme
çalışmaları içinde netlik sağlayan ve riskleri düşürmeye yardımcı olan
güvenilir bir programdır. Bu program Uluslararası Standartlar Örgütü (ISO)
tarafından yayınlanan standartlara dayanmaktadır.
Gluten-Free Belgesi’ne
sahip firmalar herşeyden önce risklerini düşürmüş olmaktadır. Gulten-Free
programı, dünyaca tanınmış ve bilim temelli gıda güvenliği protokolleri üzerine
kurulmuş gereksinimleri esas alan standartlara dayanmaktadır.
Gluten-Free Belgesi,
firmaların işlerini geliştirme konusunda destek olmaktadır. Bu belge, üretici
firmalara, diğer markalara, perakendeci firmalara ve tüketicilere yönelik
ilişkileri etkinleştirmekte ve büyümekte olan glutensiz pazara erişim imkanı
yaratmaktadır.
Gluten-Free
Belgesi’nin bir yararı da tüketicilerde güven ve sadakat oluşturmasıdır. Yaşam
için glutensiz bir diyet takip etmek zorunda olan tüketicilerde güven ve marka
sadakati oluşturmak önemlidir.